• Suomeksi
  • På Svenska
  • Davvisámegillii
  • Etusivu
  • Lukuinto-ohjelma
    • Mitä Lukuinto on?
      • Käsitteistö
    • Matkalla motivaatioon
      • Opetussuunnitelman tavoitteisiin
      • Lukuinto-työ kirjastossa
    • Lukuinto-koulut ja -kirjastot
    • Lukuinto-teemavuosi 2014-2015
    • Lukuinto-yhteistyökumppanit
    • Logot | Työryhmä
  • IDEAPANKKI
    • KOULU <3 KIRJASTO
    • Kirjallisuus ja lukeminen
    • Tuottaminen
    • Tiedonhallinta
    • Media
    • Teknologia
    • Pelaaminen
    • Tapahtumat
    • Lukijat
    • Kodit
    • Lukuinto-yhteisö
    • Tutkimus ja opinnäytteet
  • Materiaalit
    • Miten Lukuintoon?
  • Koulutus
    • Koulutusmalli
    • Kouluttajapankki
  • Lohkanmiella
    • Girjeráju ja skuvlla oktasašbargu
    • Máŋggalohkandáiddusge buot dehalamos lea muitalus
    • Buorideamit Lohkanmiella-skuvlemiidda
    • Lohkanmiella-geahččaleami bohtosiin máŋggalohkandáiddu doarju pedagogalaš geavadagat
    • Vásáhusat Lohkanmiella-skuvllain ja –girjerájuin
  • Joy of Reading
    • Library use to be included in the national core curriculum
    • The story is what counts even in multi-literacy
    • Lukuinto training events for benchmarking
    • Pedagogical practices supporting multi-literacy provided by Lukuinto pilot project results
    • The Experiences from Pilot Libraries and Schools
    • Guides
  • Etusivu →
  • LUKUINTO-IDEAPANKKI →
  • Lukijat

Lukijat

Pienet ja isot lukijat

Toiminnallisen oppimisen ideat ja monipuoliset apukeinot ovat keskittymisen ja lukunautinnon edellytyksiä.
Yhteisöllinen tekeminen ja vertaisryhmät vahvistavat. Niillä synnytetään myös poikien oma lukukulttuuri.

PIENET JA ISOT LUKIJAT - Kotien keinoja motivointiin
POJAT - Lukevat kaiken, jos innostuvat
HEITÄ LUKUINTOA KORIPALLOLLA VELJEKSILLE - Ensin video - sitten vasta teksti
ERITYISRYHMÄT - Arjen apuja lukunautintoon
MAAHANMUUTTAJAT - Monilukutaitoa ilmiöinä luonnontieteissä
LINKKEJÄ ISOISTA JA PIENISTÄ LUKIJOISTA - Materiaalia ja tietoa

LUKUINTO

Lukuinto on opetus- ja kulttuuriministeriön valtakunnallinen kolmevuotinen ohjelma (2012 – 2015), jonka toteuttivat Oulun yliopiston humanistinen tiedekunta ja kasvatustieteiden tiedekunta. Tavoitteena on ollut lasten ja nuorten monipuolisten lukutaitojen kehittäminen.

Lue lisää